ÇOCUKLARA AÇILAN SAYFALAR PROJESİ
Proje hakkında
Çocuklar sorunlarını dile getirmekte yetişkinlere nazaran daha çok güçlük çekmektedirler. Duygularını, düşüncelerini ve yaşadıkları sorunları dille ifade etmek yerine daha çok oyun ve kitaplarla ortaya koyarlar. Bu projede ise ifade edilemeyen sorunlar, açığa çıkarılamayan hayal gücü ve gelişimsel sorunları kitaplar aracılığı ile somutlaştırılarak iyileştirici ürünler ortaya koyulacaktır. Bu bağlamda her ay belirli temalar seçilecektir. Bu temalarla ilgili alanda resimli çocuk kitapları seçilerek çocuklara kitap okunacak ve bu kapsamda somutlaştırma etkinlikleri yapılacaktır. Somutlaştırma etkinliklerinde çocuklara hayal gücünü geliştirme, farklı bakış açıları sağlama, empati yeteneğini geliştirme, baş etme kaynaklarını kullanabilme gibi beceriler kazandırılacaktır. Aynı zamanda bazı etkinliklerde artık malzemelerden üç boyutlu nesneler üretilerek çocukların çevre bilincine de katkı sağlanacaktır.
HEDEFLER
KAZANIMLARIMIZ:
· Çocukların hayal gücünü geliştirme,
· Aradaki terapötik bağı güçlendirme,
· Çocuklarla çalışılması zor olan konuları ( yas, kayıp, ölüm, korku, kaygı, zorbalık, akran baskısı, şiddet, mükemmeliyetçilik vb.) çocuk kitaplarıyla çalışmak,
· Zor konuları somutlaştırarak, duygudaşlık oluşturmak,
· Pandemi sürecinden öğrencilerin olumsuz etkilenmelerinin önüne geçerek okul kültürünü canlı tutmak,
· Uzaktan eğitim sürecinin faydalı olması amacıyla öğrenci-veli- öğretmen arasında kuvvetli bir bağın oluşmasını sağlamak,
· Çocukların bireysel farklılıkları fark etmelerini sağlamak,
· Çocukların seviyesine inerek empati yapabilme güçlerini artırmak,
· Öğrencilerin WEB 2.0 araçlarını kullanımını sağlamak ve WEB 2.0 araçları ile etkinliklerin somutlaştırılmasını sağlamak,
· Akranlar arasında iletişim becerilerinin gelişmesini sağlamak,
· Öğrencilerin sözlü ve yazılı olarak kendilerini ifade etme becerilerini geliştirmek.
Aylar |
Kitap İsmi |
Konu |
Etkinlik |
Materyal |
1 . Ay: Aralık |
Önce Hayal- Judith Malika Liberman |
Tanışma Hayal gücünü geliştirme ve yaratıcılık |
Kitabın sonunda yer alan geri dönüşüm etkinliği |
Tshirt, Makas, Parmak Boya vb. artık malzemeler |
2 . Ay: Ocak
|
Kuş Yuvası Saçlı Kız ve Huguftu – Nalan Akduman |
Bireysel Farklılıklar |
3 boyutlu artık malzemelerden kuş yapma ve bu kuşun özelliklerini yazıya dökme |
Kitap, İp, Yapıştırıcı, Renkli Kalemler, Renkli Kağıt, Çizgisiz Kağıt, İnce Çubuklar, |
3 . Ay: Şubat |
Zor Balık – Büşra Tarçalır |
Akran baskısı, Zorbalık, Şiddet |
Zorba, Mağdur ve Seyirci rolüne sahip 3 tane balık yapma ve bunun özelliklerini seçerek kendi konumlarını belirleme |
Kitap, İp, Yapıştırıcı, Renkli Kalemler, Renkli Kağıt, Çizgisiz Kağıt, İnce |
4 . Ay: Mart |
Liyo ve Cesaretini Arayan Geyik – Asena Yurtseven |
Korku, Kaygı |
Emdr etkinliği olan güç bilekliği oluşturma |
Kitap, Renkli Boncuklar, İp, |
5 . Ay: Nisan |
Boşluk- Anna Llenas
|
Kayıp, Yas |
Kitaptaki 55. Ve 56. Sayfada yer alan çocuk karakterleri oluşturma |
Kitap, Mukavva/Sert karton, Renkli kağıtlar, İp |
5 . Ay: Nisan |
Elveda Bay Muffin –Ulf Nilson – Anna-Clara Tidholm |
Ölüm |
Çocukla ölüm konusunun ele alınması ile ilgili slayt gösterimi |
Kitap, İp, Yapıştırıcı, Renkli Kalemler, Renkli Kağıt, Çizgisiz Kağıt, İnce |
6 . Ay: Mayıs
|
Ben Herkesle Gitmem ki!- Dagmar Geisler |
İstismardan Korunma |
Oturum formatı olarak hazırlanan etkinlik |
Kitap, A4 Kağıtı |
7 . Ay: Haziran |
SONLANDIRMA |
|
|
|
BEKLENEN SONUÇLAR
PROJENİN KAZANIMLARI:
· Çocukların içsel yolculuğunun sağlanması,
· Çocukların duygularını kabul etmeleri,
· Hayal gücünü somutlaştırarak obje ortaya çıkarmak,
· Zorlu yaşam olayları ile baş etme becerisi edinmek,
· Çocukların farklı düşünce tarzları geliştirmelerini sağlamak,
· Psikolojik sağlamlığı artırmak,
· Proje ile pandemi sürecinin olumsuz etkilerini ortadan kaldırıp daha olumlu bir bakış açıları kazanmalarını sağlamak,
· Öğrencilerin özgüvenleri artırmak, sosyal ilişkileri geliştirmek, kendilerini ifade etme konusunda farkındalık kazandırmak, sorun çözme gücünü artırmak,
· Proje boyunca üretkenlik ve yaratıcılıklarına katkı sağlamak,
· Ortak ürünler elde etmek.
Film İzleme Etkinliğimiz
Çocuklara Açılan Sayfalar isimli eTwinning projemizin de bu ayki teması duygularımız ile ilgiliydi. Duygularımızı ifade etmekte ve kabul etmekte bazen zorlanabiliyoruz. Bu yüzden bu ay çalışacağımız kitaplarımızın teması duygularımızdı. Silopi içerisinde projede yer alan diğer okulların öğrencileri ile bir araya gelip bu ayki temamızla ilgili bir film izledik. Farklı duyguların varlığı, gerekliliği ve kabulü; animasyon filmimizin ana konusuydu. Bu ay çalışacağımız kitaplara alt yapı oluşturan filmi izlerken çocuklarımız çok eğlendi. Projedeki diğer öğrencilerimizle tanışma fırsatı elde ederek güzel bir gün geçirdiler.